Ryuji Nakamura and Associates | ||
Grid This is the space design of the traveling exhibition "FormSWISS Kobe" of "FormSWISS Tokyo" (the exhibition that introduces Swiss visual communication) held last year. The venue, KIITO (Design and Creative Center Kobe), is the facility that regenerated the former Kobe Raw Thread Inspection Center as a creative center. It consists of two buildings, the old building built in 1927 and the new building expanded in 1932, and retains the Gothic style and atmosphere of a raw thread inspection center. The place where there are many windows and the floor exhibition is relatively effective resembles to the Tokyo venue. Whereas the Tokyo exhibition had compact venues scattered throughout the city, the Kobe exhibition was integrated into one venue. Coincidentally, two separate rooms on the same floor can be used, and as with the Tokyo exhibition, concrete blocks are used to create an exhibition space where you can feel a connection while being separated. The flow lines by the blocks (which is also the boundary between the viewer and the exhibit) protrude partly into the corridor and make the entire floor feel like an exhibition hall, while deviating from the original usage of the space. Title Space design for the exhibition "FormSWISS Kobe" |
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グリッド 昨年行われたFormSWIS東京展(スイスのビジュアルコミュニケーションを紹介する展示)の巡回展FormSWISS神戸展の会場構成である。会場のKIITO(デザイン・クリエイティブセンター神戸)は、旧神戸生糸検査所をクリエイティブセンターとして再生した施設である。1927年に建てられた旧館と1932年に増築された新館の2棟から成り、ゴシックの様式性と生糸検査所の雰囲気が残る。窓が多く、床展示が比較的有効なところは東京会場と同様で、東京展がコンパクトな会場が街に分散する形であったのに対し、神戸展では1つの会場に集約された形となった。偶然にも同一階の離れた2つの部屋が使えることになり、東京展と同じくコンクリートブロックを使い、離れながらもつながりを感じる展示空間となっている。ブロックによる動線(鑑賞者と展示物の結界でもある)は、廊下にも一部はみ出し、元の空間の使い方とずれながら、そのフロアー全体を展覧会場に感じさせる。 名称 FormSWISS 神戸展 会場構成 |
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